Hindamine, õppesisu

 Õppesisu

Erinevate objektide kujutamine vaatluse ja mälu järgi. Kavandamine kui protsess ideede arendamiseks. Pildiruum, ruumilisuse edastamise võtted. Kompositsiooni tasakaal, pinge, dominant ja koloriit. Liikumise kujutamine. Maali, joonistuse, graafika, kollaaži, skulptuuri, installatsiooni, foto, video, digitaalgraafika ja animatsiooni tehnikad ning töövõtted. Kunstiteose sisulised ja vormilised elemendid, konkreetne ja abstraktne kunstis. Erinevad mineviku ja nüüdiskunsti teosed Eestis ja maailmas, näited õpetaja valikul. Kunstiteose analüüs. Kunstiterminid. Muuseumide ja galeriide funktsioonid. Vormi ja funktsiooni seos, traditsioon ja uuenduslikkus disainis. Eesti rahvakunst (märgid, sümbolid ja ehituskultuur). Loodust säästva tarbimise põhimõtted, elukeskkonna parandamine kunsti, disaini ja arhitektuuri kaudu. Piltide, teksti, heli ja liikumise koosmõju. 

Õppetegevus: 

  • Uurimuslikud ja loovad rühma- ja individuaalsed tööd, ühise tulemuse nimel koostöö, õpimotivatsiooni toetamine. 
  • Visandamine ja kavandamine, kujutamine ja kujundamine, eksperimenteerimine kujutamise reeglitega. 
  • Erinevate objektide kujutamine. 
  • Tasakaal kompositsioonis, domineeriv osa pildil, koloriit, liikuvus. Inimene tegevuses, nägu, meeleolu, liikumise kujutamine. 
  • Ühe värvi erinevad toonid (nt kollakas-, sinakas pruunikasroheline); kolmanda astme värvide saamine esimese ja teise astme värvide segamise teel; piiratud arvu värvidega maalimine (ka monokroomselt); koloriit (soe ja külm). 
  • Oma teoste esitlemine, valikute põhjendamine. 
  • Ruumiliste kompositsioonide, mudelite või makettide valmistamine. 
  • Kunstitehnikate loov kasutamine. Digitaalsete tehnikatega tutvumine ja katsetamine. 
  • Kunstiteoste analüüsimine, võrdlemine, nende üle arutlemine. 
  • Trükiste, filmide, koomiksite, arvutimängude, reklaamide pildikeele ja kujundamise uurimine ja võrdlemine. 
  • Maalimine kattevärvide ja akvarellidega; tööd kriidi- ja õlipastellidega, värvi- ja viltpliiatsitega. 12)Muuseumide, kunstiürituste ja -näituste külastamine.


Hindamisel arvestatakse:

1) ülesande täitmist ja arusaamist
2) õigete vahendite kasutamist
3) töö lõpetamist
4) korrektsust ja puhtust töö tegemisel ja lõpetamisel
5) tähtajast kinni pidamist ja õigeaegset esitamist
Trimestris peab olema koolis tehtud vähemalt 3 tööd. 
Kõik kunstiõpetuse tööd on protsesshindega, mille kokkuvõttel tuleb arvestuslik hinne.

Õpilane:
1) rakendab ja kirjeldab eakohaselt visuaalkultuuri ilminguid õpetaja ning enda valikul (teabegraafikat: silte, kaarte, infograafikat; õpikute illustratsioone, (multi)filmide ja arvutimängude pildilist külge, reklaami linnaruumis ja meedias, riietust, kaupluste vaateaknaid, internetikeskkondi, ehitatud keskkondi, esemelist tänapäeva ja pärimuskultuuri
2) kasutab olulisemaid õpitud kunstimõisteid ja teab kunstnikke;
3) käitub näitusel turvaliselt ja asjalikult ning leiab enamasti ise muuseumi, galerii või virtuaalnäituse mõistmiseks vajaliku info;
4) rakendab autorsuse üldisi põhimõtteid ning kujutiste salvestamise ja jagamise head tava.
Plaanimine ja ideede arendamine

1) lahendab õpetaja esitatud probleemi, läbides kõiki disainiprotsessi etappe ning toetudes õpetaja juhendamisele ja etteantud materjalidele;
2) kavandab enda idee või teose; teab, et kavand on üldistatud, ülevaatlik ja visandlik.
Loomine

1) Tunneb värviringi ja oskab seda oma töödes kasutada
2) teeb õpetaja abiga põhjendatud valikuid õpitud kunstitehnikate ja töövõtete, materjalide ning kompositsioonipõhimõtete hulgast. kasutab kunstist rääkides oskussõnavara;
3) leiab seoseid ühiskonnaelu valdkondadega nii ajaloost kui ka tänapäevast, tuginedes teistele õppeainetele, erialakirjandusele
4) oskab kasutada erinevaid kunstitehnikaid

Töövahendid:
harilikud pliiatsid, 
kustutuskumm, 
teritaja, 
guaššid, 
pintslid, 
veetops, 
palett, 
pastellkriidid, 
värvipliiatsid, 
viltpliiatsid, 
käärid, 
liim, 
värvilised paberid,  
Kokkuleppel ostab kunstiõpetaja klassile ise joonistuspaberid ja lauakatted.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar